Aksaglik Genel Sağlık Bilgilendirme Portalı

Ak SAğlık

20 yaşında 230 kilo!

leave a comment »

Merkeze bağlı Elmalar Köyü’nde 20 yıl önce 3 kilo olarak dünyaya gelen Adem Karabörk, 7 yaşına kadar zayıf bir çocukken, 1995 yılından itibaren sürekli kilo almaya başladı. Devamlı acıkan ve yemek yiyen Karabörk, anormal şekilde kilo almayı sürdürdü. 13 yaşında 120 kiloya ulaşan Karabörk’ün 10 çocuklu ailesi, çocuklarını Kahramanmaraş ve Adana’da farklı hastanelere götürmesine karşılık kilo olmasını önleyemedi. Obezite teşhisi konulan Karabörk, 230 kiloluk ağırlığıyla hareket kabiliyetini yitirip günlük ihtiyaçlarını tek başına karşılayamaz hale gelldi. Hastalığı yüzünden okula gidemeyen Karabörk’ün ailesi çocuklarının bakım ve ihtiyaçlarını gidermek için yardım istedi.

Maddi durumlarının çocuklarını tedavi ettirmeye yetmediğini, onun ihtiyaçlarını da gideremediklerini bildiren 10 çocuk annesi Emine Karabörk, “Oğlumu kaybetmek istemiyorum. Çaresiz şekilde bekliyoruz. Son bir yıl içinde 40 kilo aldı. Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız” dedi.

Günün her saatini annesinin gözetiminde geçiren, ailenin en küçüğü olan Adem Karabörk, “Hiçbir işi kendim yapamıyorum. Arkadaşlarım top oynuyor fakat kilolu olduğum için beni aralarına almıyorlar. Tedavi olmak için doktorlardan yardım bekliyorum, zayıflamak istiyorum” diye konuştu.

Durumdan haberdar olan İl Sağlık Müdürü Dr. Reha Hüdayioğlu, köye Adem Karabörk’ü muayene etmesi için bir ekip gönderdi. Dr. Hüdayioğlu, “Önümüzdeki günlerde Sağlık Müdürlüğümüzde bir kurul oluşturarak hastanın durumunu ele alacağız ve neler yapabileceğimizi değerlendireceğiz” dedi. (Kahramanmaraş DHA)

Konu ile ilgili olarak detaylı Bilgi için Lütfen Tıklayınız…    Op Dr Murat Üstün

Written by aksaglikportali

Aralık 24, 2009 11:36 am

Basında Obezite kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

